środa, 18 maja 2016

Wstydliwie.

Młoda sadzonka posadzona w zeszłym roku, którą dostałam z podziału od znajomej. Miała przepiękną kępę, na którą kilka osób patrzyło tęsknym okiem. Nieliczni wyszli z ogrodu z kłączem parnika żółtawego (Disporum flavens) pod pachą. Roślina w typie kokoryczki (Polygonatum), tyle że przewieszone pędy kwiatowe są znacznie krótsze. Szerokie listki z brzegiem finezyjnie pofalowanym uniesione ku górze nadają kępie lekkości i zwiewności. Jasnożółte kwiaty natomiast zwieszone w dół wstydliwie kryją się pomiędzy mniejszymi liśćmi.





63 komentarze:

  1. To mnie zaskoczyłaś, nigdy nie widziałam. Trochę jak jagodowiec...podoba mi się!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jagodowiec ma dłuższe płatki i jest bardziej "masywny". Parnik dzięki skręconym listkom jest lekki jak para wodna :)

      Usuń
  2. Bardzo ładna roślinka, taki rarytasik :)Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak rarytasik, jak tylko zobaczyłam na rabatce - od razu zapragnęłam :)

      Usuń
  3. Piękna roślina... Świetnie, że sama robisz zdjęcia, to naprawdę robi dobre wrażenie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładne, choć widzę to pierwszy raz!

    OdpowiedzUsuń
  5. Najważniejsza jest sumienność w codziennej pielęgnacji kwiatów, na stronie głównej polskiogrod.pl można znaleźć artykuł w którym wymienione są najważniejsze aspekty dotyczące pielęgnacji roślin oraz wymienione są rzeczy które często są zaniedbywane i które prowadzą do obumierania roślin.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz widzę, no nie powiem piękny kwiat :) Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne roślina. Masz rękę do tych zielonych stworzonek! Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Powiem szczerze że nie widzialem tego jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobrze zrobiłem że wszedłem na ten artykuł. Bardzo dużo się dowiedziałem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Na lato cienka kołdra i te kwiaty- Rewelacja!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne są te kwiaty! W ofercie sklepu Florexpol znajdziesz kwiaty, które na pewno ci się spodobają! Od siebie mogę polecić hiacynty i piwonie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wiem czy to normalne, ale dla mnie nr. 1 w ogrodzie jest borówka amerykańska. Być może to przez to, że jej sadzonki są łatwo dostępne, ale na pewno wpływa też na to jej urok. Roślinka którą prezentujesz też wydaje się być "sympatyczna" i myślę, że na pewno warto spróbować zasadzić ją w ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń
  13. A dla mnie firany i zasłony w domie przy ogródku mają znaczenie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna roślina, na pewno pasowałaby do niejednego ogrodu. Mam nadziej, że kiedyś uda mi się taką zdobyć do mojego przydomowego ogródka. Idealnie wkomponowała by się na rabaty kwiatowe.

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczne kwiatki i w ogóle cały ciekawy blog. :) Zastanawiam się czy znasz firmę Alpina Garden, to włoski producent sprzętu ogrodniczego. Myślę, że na pewno coś od nich wpadnie ci w oko :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hi, do You know antyhing regarding computer speakers and dell computers or apple computers? If not check my blog plymouth computer repair. If You are looking for dog This website has some really helpful info on it. Cheers for helping me.
    softtrending

    OdpowiedzUsuń
  17. Awesome post ! Thank you for, posting on my blog page dude! I shall message you soon! I didnt know that!
    You should take part in a contest for one of the best blogs on the web. I will recommend this site!
    shopbymark

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. Pierwszy raz widzę tę roślinę. Człowiek ciągle się jednak uczy. Ależ piękna :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. How did you make this blog look this cool. Email me if you get the chance and share your wisdom. Id be thankful.
    This really solved my problem, thank you!
    Sarah Berger

    OdpowiedzUsuń
  21. Great Blog post by the details, check online result of
    Satta King

    OdpowiedzUsuń
  22. thanks for this tips 2218153698
    You ought to actually think about engaged on creating this blog into a significant authority on this market. You evidently have a grasp handle of the topics everyone sodium hypochlorite amazon
    china air purifier
    korean air purifier brands

    OdpowiedzUsuń
  23. ou thought about adding some relevant links to your article? I think it might enhance my understanding.
    This is a really good read for me, Must admit that you are one of the best bloggers I ever saw.Thanks for posting this informative article.
    pm 0.1 filter
    hydrogen water machine amazon
    ionic air purifier reviews consumer reports

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajnie że podjęłyście ten temat.
    Mam w lodówce kilka cebulek

    (mają już małe kiełki). W ubiegłym roku próbowałam hodować je w doniczce na balkonie. Cały sezon opiekowania się i na sam koniec tak około września miałam kilka kwiatów. Nie pamiętam już czy pachniały, miałam dość wyczekiwania. Dzisiaj poczytałam troszkę o uprawie i stwierdziłam że chyba to nie dla mnie. Początek uprawy wymaga chłodu - wówczas prawdopodobnie najlepiej wschodzą (to na działce). A domu wymagają dużej donicy - tak około 20 cm średnicy i 40 cm wysokości, poniewaz głęboko się ukorzeniają. Taka donica to małe wiaderko i gdzie to trzymać.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo ładna roślina, tak mi przypadła do gustu, że muszę ją mieć w swoim ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. eda36416ad2b1744e3c5094bf35bd785
    sms onay
    numara onay
    website kurma

    OdpowiedzUsuń
  27. Thank you for your explanation, very good content. 6cdd24599493d20038a9eb5b0c5bacf3
    define dedektörü

    OdpowiedzUsuń
  28. Thanks for your article. 087499a311850cb5801caea758694a84
    evden iş imkanı

    OdpowiedzUsuń
  29. Przepiękne kwiaty :) Co możesz powiedzieć o ich uprawie, oraz jaka ziemia do nich będzie najlepsza? https://ogrod24.com/uprawa-i-ochrona-roslin/ziemia-i-podloza-do-roslin/torf

    OdpowiedzUsuń
  30. Odkryj niezwykłą sztukę w naszym sklepie - figurki stworzone z śrubek i nakrętek. Unikalny design spotkał się z recyklingiem, tworząc dzieła, które inspirują i zdobią. Kup teraz, wspieraj kreatywność i ekologię! https://www.metalowafigurka.pl/

    OdpowiedzUsuń

Gorąco zachęcam do pozostawienia komentarza
i zapraszam ponownie :)