środa, 18 maja 2016

Wstydliwie.

Młoda sadzonka posadzona w zeszłym roku, którą dostałam z podziału od znajomej. Miała przepiękną kępę, na którą kilka osób patrzyło tęsknym okiem. Nieliczni wyszli z ogrodu z kłączem parnika żółtawego (Disporum flavens) pod pachą. Roślina w typie kokoryczki (Polygonatum), tyle że przewieszone pędy kwiatowe są znacznie krótsze. Szerokie listki z brzegiem finezyjnie pofalowanym uniesione ku górze nadają kępie lekkości i zwiewności. Jasnożółte kwiaty natomiast zwieszone w dół wstydliwie kryją się pomiędzy mniejszymi liśćmi.





9 komentarzy:

  1. To mnie zaskoczyłaś, nigdy nie widziałam. Trochę jak jagodowiec...podoba mi się!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jagodowiec ma dłuższe płatki i jest bardziej "masywny". Parnik dzięki skręconym listkom jest lekki jak para wodna :)

      Usuń
  2. Bardzo ładna roślinka, taki rarytasik :)Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak rarytasik, jak tylko zobaczyłam na rabatce - od razu zapragnęłam :)

      Usuń
  3. Piękna roślina... Świetnie, że sama robisz zdjęcia, to naprawdę robi dobre wrażenie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładne, choć widzę to pierwszy raz!

    OdpowiedzUsuń

Gorąco zachęcam do pozostawienia komentarza
i zapraszam ponownie :)