poniedziałek, 4 kwietnia 2016

Ogniście.

Nareszcie jakiś kolor. Dotychczas sporadyczne biele i żółcie, troszkę fioletu i niebieskiego. Tej wiosny do gamy kolorów dołączyła ogniście pąsowa sasanka ogrodowa 'Rubra' (Pulsatilla x hybrida). Zeszły sezon zakończyła gęstą kępą puszystych liści a że miejsce ma bardzo słoneczne - liście zebrały imponujący zasób energii.


To dopiero początek kwitnienia i z wielu pąków pierwsze dwa kwiaty pokazały wnętrze. Otulone ciasnym okółkiem mechatych liści będą otwierać się w kolejne słoneczne dni.



Zachęcona powodzeniem przy jedynej kępce sasanki, myślę wzbogacić się o kolejne puchate piękności.


10 komentarzy:

  1. Piękna ta Twoja sasanka, moja niestety została podgryziona przez nornice i zostało po niej tylko puste miejsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może będą z niej siewki ? Ja ten egzemplarz mam od trzech lat i już widziałam małe rozetki strzępiastych listków ;)

      Usuń
    2. może jakieś będą. Niestety mój Pan Biszkopt nie jest tak wspaniałym łowcą, polowanie pozostawia.... łapkom na myszy. Także trawnik przypomina przekopane miasto, a część roślin zanikła...

      Usuń
    3. A może powinnaś popracować nad Panem Biszkoptem ? Ja biorę moją Tosię na ręce i zanoszę pod dziurkę i pokazuję kotu. Ona wsadzi tam nos, powęszy, obada wnętrze łapką i już wie co ma robić. Ja kotę pogłaszczę, pochwalę i sprawa przesądzona :)

      Usuń
  2. U mnie - jak wyżej. A piękne były. Podejrzewam nornice. Kolor faktycznie świetny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie gryzonie to zmora ogrodów, u mnie nie występują - za dużo mam kotów, żeby się uchowały ;)
      Rozglądaj się za siewkami :)

      Usuń
  3. Śliczna! Na wiosnę bardzo potrzeba nam takich kolorów :) Żałuję, że sasanki są wrażliwe na nadmiar wody, mogę je podziwiać tylko u innych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też wilgotno, ale dla sasanki znalazłam miejsce na skarpce wzdłuż podjazdu gdzie jest odwodnienie. Skarpka słoneczna, wygrzana, to się sasance spodobała i wdzięczy się kolorem :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Nie spodziewałam się, że w tym roku dadzą taki spektakl ;)

      Usuń

Gorąco zachęcam do pozostawienia komentarza
i zapraszam ponownie :)